SoMo Borac Digitalni mix za Exit #StayClean
Jana Savić Rastovac predavač na festivalu Golden Drum

Radojka Bošković: Volela bih da zajedno sa našim klijentima budemo još hrabriji u nastojanjima da budemo društveno odgovorni

Radojka Bošković je Client Service Director u agenciji McCann Beograd. Tokom svoje desetogodišnje karijere u advertajzing industriji sticala je znanja iz različitih kategorija od FMCG i telekomunikacija, do bankarskog sektora i prodaje. Pre dolaska u McCann Beograd, Radojka je radila u agencijama LPT i Saatchi&Saatchi te u kompaniji Microsoft Software. U advertising je došla slučajno, ali kada je već bila tu shvatila je da je to ono što je ispunjava. Profesionalno je igrala odbojku tako da joj timski duh nije nepoznanica kao ni to da sve počinje dobrim servisom. Za društveno odgovorne kampanje Radojka kaže da su zlatni plodovi naše industrije.

MM: Kako si počela raditi u komunikacijskoj idnustriji i kako je do sada izgledao tvoj razvojni put u struciNisi planirala raditi u advertajsingu, ali se ipak dogodilo. Kako??

Radojka Bošković: Pred kraj studija, pored svih izazova, nađete se na onoj ne baš regulisanoj raskrsnici, a niste sasvim sigurni ni koji put može završiti slepom ulicom. Nije ni taj moj put ka advertajzingu bio nešto ciljano i unapred isplaniran, ali su na istom, gotovo uvek kada je trebalo, bili jasni znaci, prava usmerenja i najvažnije – pravi saputnici. Nikada se nisam ozbiljno zapitala da li je baš taj put, prvi kojim sam i krenula, bio pravi. Kada sam jednom otvorila vrata kreativne agencije u kojoj sam počela i da gradim svoja prva iskustva, znala sam da ću u toj industriji samo nova da otvaram.
Naravno, bilo je tu i prepreka koje je valjalo savladati, saznanja koje je trebalo prihvatiti na pravi način i nastaviti dalje sa još većim motivom, tragajući za nečim novim. Učila sam od sjajnih ljudi u timu, ali i sjajnih klijenata. Timski duh mi na svu sreću nije stran, imajući u vidu sport kojim sam se dugo bavila i koji mi je isti izgradio pripadnost timu, te je on i ovde bio u mnogočemu presudan. Bez toga, u ovom poslu ali i mnogim drugim industrijama, ili hitno na neki grupni trening ili na sajam knjiga sa nadom da ćete naleteti na pravog autora. ☺

MM: Šta su najveći izazovi tvoje pozicije u agenciji i kako se nosiš s njima?

Radojka Bošković: Izazovi su svakodnevni. U najkraćem – savladati svakodnevne trendove, odgovoriti u predviđenom roku i na pravi način potrebama potrošača. Pomiriti istinu o brendu sa onim što žele da čuju – i publika i kritičari.

MM: U kakvim projektima se osjećaš baš kao svoja na svom? Molim te, ovdje navedi neki konkretan primjer i objasni zašto ti rad na takvim projektima ili sa takvim klijentima najviše odgovara? Nema potrebe izdvajati i imenovati klijente ali budi konkretna u vrijednostima koje ističeš 😉

Radojka Bošković: Društveno odgovorne kampanje bih posebno izdvojila. To su zlatni plodovi našeg rada kojima se dosta ponosimo.
A ukoliko izuzmemo ono šsto je krajni finalni proizvod našeg rada, omiljeni projekat, onaj za koji sam najviše i odgovorna, mi je svakako građenje kvalitetne konekcije sa klijentima, shvatanje njihovih potreba i očekivanja na pravi način te njihovoi dovođenje istih u sklad sa našim delovanjem.

MM: Promjene su jedina konstanta u našoj industriji. Kako se nosiš s njima? I šta bi kao mlada liderka ti još mijenjala u poslu koji radiš?

Radojka Bošković: Pa upravo to je u biti naše industrije – konstantno suočavanje sa novitetima, novim trendovima. Nisam sigurna kako bih se uopšte i snalazila u manje dinamičnom okruženju.
Ukoliko neke promene i nisu baš očekivane ili dobre, opet je izazov izneti ih na pravi način, naći odgovarajući ugao i dati im ipak malo više smisla.

MM: Možeš li za vršnjake iz struke izdvojiti neki kompleksan i izazovan projekat na kojem ste tvoj tim i ti morali preskočiti preko visokih prepreka da biste ga implementirali? Kako ste to izveli i šta iz tog iskustva naučili?

Radojka Bošković: Ne mora projekat biti „gromada“ da bi bio više komplikovan i zahtevan. Nekada su to i oni naizgled jednostavniji a zovu se još i “brzinski”. Tržište je dinamično, potrebno je ići u korak sa svim promenama i dešavanjima ali, što bi naši klijenti rekli, i ASAP reagovati – brže, bolje i ako može svakako jeftinije.
Timski rad je i tu na delu. Pojedinačni doprinosi su očekivani ali barijere padaju tek njihovim ukrštanjem istih u jedinstven stav i verovanje. Tada znate da imate onu pravu, jedinstvenu ideju i projekat koji nije samo jedan u nizu.… Rokovi se tu više onda i ne pitaju mnogo, a jeftino postaje dosta vrednije.

MM: Kao kreatori komunikacije imamo veliku moć uticaja na živote ljudi i cijela društa? Imamo time i veliku odgovornost. Vodi li ono što radimo u ovoj industriji dovoljno ka pozitivnim promjenama po tvom mišljenju? Šta bi kao mlada liderka industrije ti predložila da se mijenja i u kojem pravcu?

Radojka Bošković: To jeste velika odgovornost. Mi živimo brendove i gradimo sliku o istimnjima, približavamo ih ljudima koji su krajnji korisnici i za čije se zadovoljstvo najviše pita. Utičemo na percepciju celog jednog društva. Stoga, ono što radimo mora da vodi ka pozitivnim promenama, drugo se ne dovodi u pitanje. Volela bih samo da zajedno sa našim klijentima budemo još hrabriji u tim nastojanjima da budemo društveno odgovorni. Možda i nismo uvek svesni šta to društvo sve očekuje da čuje od nas. Pored gole istine, bar malo inspiracije i motivacije da se nešto pokrene i promeni. Da stvarno deluje. Tu je onda i smislena uloga brenda koju gradimo.

MM: Koje su to vrijedne lekcije koje nosiš iz ove decenije rada u komunikacijskoj industriji, decenije saradnje s klijentima, bliske saradnje sa brojnim kolegama?
Šta od toga možeš prenijeti svojim vršnjacima iz regije?

Radojka Bošković: Važno je biti otvoren i transparentan, kako sa kolegama tako i sa klijentima, ne ustuknuti pred potrebom da se kaže sve što ima i iza čega se stoji.

Najgore što se može biti je puki egzekutor nečije pisane reči. Treba uvek dodati nešto novo, osvežiti, pa ponekada obrnuti ugao i pronaći neku jedinstvenost koja zasigurno ne igra samo na polju sigurnog, tamo gde je već negde prošlo i bilo viđeno.. Zato je važno i pažljivo osluškivati oko sebe, selektovati a onda i reagovati na pravi način. Treba biti hrabar pred novim izazovima. I još hrabriji onda kada mislite da to već jeste.

MM: Kada nisi u agenciji, šta zaokuplja tvoju pažnju? Kako se opuštaš i kako najradije provodiš slobodno virjeme?

Radojka Bošković: Slobodno vreme najradije provodim sa porodicom i prijateljima, ali jedno malo predivno biće od tri3 godine, moj sin, svakako zaokuplja najviše pažnje zaokuplja. To je moj izvor čistog zadovoljstva i one prave, pozitivne energije koja najbrže puni baterije za novi dan.
Ako i ostane još neki atom snage za kraj dana, rado ga potrošim na par kilometara trčanja.
Naizgled male, uobičajene stvari, ali one koje život čine vrednim i posebnim. I tako, puno srce..a „čovek samo srcem dobro vidi“ ☺

 

Originalni intervju objavljen je na portalu Media Marketing.